Παρασκευή 1 Ιουλίου 2011

Αν γυρίζαμε το χρόνο πίσω . . .

Φέτος το καλοκαίρι ΜΠΛΕΞΑΜΕ !!!

Ίσως αρκετοί από εμάς αν είχαμε την δυνατότητα να γυρίσουμε το χρόνο πίσω να μην κάναμε καν αίτηση για την επιμόρφωση Β' Επιπέδου στο ΠΑΚΕ ΑΜΘ, επειδή χάνουμε πολύτιμο χρόνο χωρίς ουσιαστικά να μαθαίνουμε κάτι καινούριο και σίγουρα τίποτα που να αφορά την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, αφού χρησιμοποιούμε την ειδική "κενοτομία" του ΠΑΚΕ ΑΜΘ ως Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίας.

Το μόνο, αλλά πολύ σημαντικό, που πιστεύω ότι έχουμε κερδίσει από αυτή την ταλαιπωρία μας είναι κάποιους νέους φίλους, με τους οποίους έχουμε παρόμοια ενδιαφέροντα (αφού ξεκινήσαμε με βασικό σκοπό να αξιοποιήσουμε μεγάλο τμήμα του ελεύθερου χρόνου μας και των διακοπών μας για να επιμορφωθούμε σε ένα πολύ σημαντικό θέμα όπως η αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη).

Φυσικά αυτή τη στιγμή και αφού ήδη έχουμε φτάσει στη μέση του προγράμματος, λυπόμαστε για το χρόνο που σπαταλίσαμε και αυτό είναι το μόνο κίνητρο που μας κρατάει στη συγκεκριμένη "επιμόρφωση".

Αλλά επειδή η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία, συνεχίζουμε να ελπίζουμε ...

1 σχόλιο:

  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
    Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ως στόχο να διευκολύνει την εκμάθηση του προγραμματισμού. Κινεί το ενδιαφέρον του μαθητή γιατί συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι. Η εκπαίδευση γίνεται ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική καθώς ο μαθητής κατασκευάζει και προγραμματίζει ρομπότ. Εφαρμόζεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
    Έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στο γνωστικό τομέα όσο στον συναισθηματικό (αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση). Με την βοήθεια της ρομποτικής στην διδασκαλία του ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και άλλων κρίσιμων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα:
     Ομαδική εργασία
     Επίλυση προβλημάτων
     Καινοτομία
     Διαχείριση έργου
     Προγραμματισμός
     Δεξιότητες επικοινωνίας
     Πολύτιμες νοητικές δεξιότητες
    Μερικά από τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την διδασκαλία του προγραμματισμού είναι:
     Δυσκολία στην διαδικασία επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου-υπολογιστή
     Προβλήματα στην έκφραση αλγορίθμων
     Πρόβλημα εμπέδωσης των δομών επιλογής και επανάληψης
     Λάθη κατά την συγγραφή του κώδικα (π.χ. χειρισμός μεταβλητών κτλ)
     Μερικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα δεν απευθύνονται σε αρχάριους προγραμματιστές
     Κάποιες από τις γλώσσες προγραμματισμού διαθέτουν πολλές και πολύπλοκες εντολές
    Οι μαθητές βρίσκουν ανιαρά τα προβλήματα-προγράμματα που τους ανατίθενται. Αν η θεματολογία τους βασιζόταν σε καθημερινά προβλήματα θα ήταν πιθανότερο να τους κινήσουν το ενδιαφέρον για την επίλυσή τους. Τέλος, οι μαθητές αν μάθαιναν πρώτα τη μεθοδολογία (και όχι κάποια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού) δεν θα δυσκολεύονταν στην εκμάθηση του προγραμματισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή